![]() |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Povr¹ina kod novih èamaca èesto je masna, oneèi¹æena smolom i voskom. Oneèi¹æenja morate odstraniti prije za¹tiæivanja bojom, a za to je najbolje koristiti HEMPEL'S DEGREASER 9961. Prije svega provjerite je li èi¹æenje ispravno, ¹to æete najlak¹e napraviti ako povr¹inu poprskate slatkom vodom. Ako se pritom stvore kapljice, èi¹æenje treba ponoviti! Nakon toga oèi¹æeni gelcoat lagano izbrusite da povr¹ina poprimi mat izgled. Slijedi otpra¹ivanje i temeljito pranje slatkom vodom. Kad se povr¹ina osu¹i, ovisno o kvaliteti gelcoata i ¾eljene trajnosti za¹tite, nanesite èetiri do ¹est premaza HEMPEL'S LIGHT PRIMERa 4555 (250 do 350 mikrometara suhog filma). Razrjeðuje se do 30% HEMPEL'S THINNERom 0845. Najkraæi je meðupremazni interval izmeðu dva premaza HEMPEL'S LIGHT PRIMERa 4555 dva sata, a najdulji 20 dana. Umjesto èetiri do pet slojeva HEMPEL'S LIGHT PRIMERa 4555 mo¾ete nanijeti samo dva do tri premaza HEMPEL'S HIGH PROTECT 3565 u debelom sloju. Najkraæi je interval izmeðu dva premaza HEMPEL'S HIGH PROTECTa osam sati, a najdu¾i pet dana. Na posljednji premaz HEMPEL'S HIGH PROTECTa 3565, a prije nano¹enja odabranog antifoulinga, obavezno nanesite jedan sloj HEMPEL'S LIGHT PRIMERa 4555 u intervalu izmeðu osam sati i pet dana. Prvi premaz antifoulinga obièno se nanosi kad je posljednji premaz HEMPEL'S LIGHT PRIMERa 4555 jo¹ mekan, ali se ne lijepi na dodir. Naime, meðupremazni interval ovisi o temperaturi i vlazi u zraku, debljini nane¹enog premaza, broju slojeva i odabranom tipu antifoulinga. Ako se HEMPEL'S LIGHT PRIMER 4555 nanese u debljini filma 60 mikrometara, koja je uobièajena za nano¹enje kistom, preporuèeni meðupremazni intervali pri temperaturi od 20°C su:
Nakon prvoga preporuèamo nano¹enje jo¹ jednog do dva premaza antifoulinga. Mo¾e i vi¹e, buduæi da tako znatno produ¾avate vrijeme u kojem je va¹e plovilo za¹tiæeno od obra¹taja. Èamce od stakloplastike, koji su veæ bili bojeni i kod kojih je podvodni dio u dobru stanju, treba pa¾ljivo oprati slatkom vodom kako biste odstranili ostatke soli i oneèi¹æenja. Ako je èamac veæ bio za¹tiæen jednom vrstom antivegetativne boje, ponovno koristite istu! Valja dr¾ati na umu da postojeæi premaz antivegetativne boje i novoodabrani premaz odreðuju postupak pripreme povr¹ine i bojanja. Ukoliko je podvodni dio barke veæ bio obojen antifoulingom HEMPEL'S MILLE DYNAMIC 7170, odnosno HEMPEL'S MILLE WHITE 7115, samo pa¾ljivo operite povr¹inu slatkom vodom (ne pod visokim pritiskom!) i na osu¹enu povr¹inu nanesite premaz HEMPEL'S MILLE DYNAMICa 7170, odnosno HEMPEL'S MILLE WHITEa 7115. Ako je podvodni dio prethodno bio za¹tiæen "tvrdim" tipom antivegetativne boje, kao ¹to je HEMPEL'S HARD RACING 7648, odnosno HEMPEL'S HARD RACING WHITE 7630, povr¹inu pa¾ljivo izbrusite "na mokro" papirom 80-120. Nakon toga nanesite dva do tri premaza iste boje. U sluèaju da je stari premaz istro¹en, ili je ispucao i lju¹ti se, procijenite je li isplativije izvr¹iti djelomièan popravak ili je, pak, bolje potpuno skinuti staru boju. Za skidanje stare boje s plovila od stakloplastike mo¾ete koristiti HEMPEL'S PAINT REMOVER 9936 koji ne o¹teæuje gelcoat. S "tvrdog" tipa antifoulinga mo¾ete prijeæi na polirajuæi, ali stari "tvrdi" tip antifoulinga treba prvo izolirati HEMPEL'S UNDERWATER PRIMERom 2603. Na podvodnom dijelu plovila naèinjenih od stakloplastike, meðutim, mo¾e doæi do osmoze. Najbolji je naèin izbjegavanja te neugodne pojave za¹tita èamca dok je jo¹ nov i odr¾avanje njegova podvodnog dijela u dobru stanju. Zbog uèestalosti te pojave kod èamaca od stakloplastike koji nisu za¹tiæeni na odgovarajuæi naèin, ovom æemo problemu posvetiti posebno poglavlje.
|
||||||||||||||||
Povratak...
|
||||||||||||||||
|